Vanliga frågor

Betalning

För att spara på miljön skickas fakturan via e-post när din order levereras ut från oss. Fakturan får du direkt via e-post av Klarna. På klarna.se kan du se alla dina fakturor, ladda ner dem som PDF, betala fakturan med ett klick, välja att delbetala eller kostnadsfritt även förlänga betaltiden med 10 dagar.

I Sverige tar vi ut en fraktavgift om 49kr upp till 5kg och 69:- däröver * Fraktpriset enligt ovan gäller endast Sverige. För frakt till övriga europeiska länder så debiterad 8€ upp till 3kg och 12€ däröver

Tillsammans med Klarna och deras lösning Checkout erbjuds flera betalsätt. Men det går också att välja att hämta ut i butik då kan ni betala på vid avhämtning samt slipper fraktkostnaden. Klarna Faktura: 14 dagars faktura Klarna Konto: Samla alla dina Klarna-köp på en faktura Kortbetalning: Visa, Mastercard och American Express Direktbetalning: Swedbank, SEB, Nordea och Handelsbanken Klarna Direkt: Du kan betala köpet direkt genom att bekräfta med Mobilt BankID. Pengarna dras automatiskt från det bankkonto som du har anslutit på Klarnas hemsida. På klarna.se kan du se alla dina fakturor, ladda ner dem som PDF, betala fakturan med ett klick, välja att delbetala eller kostnadsfritt även förlänga betaltiden med 10 dagar.

Kontakta oss på info@americanstore.se

Leverans

Alla beställningar skickas samma dag om ordern är lagd innan 14:00 om den är lagd senare så skickad den nästa dag. Din beställning skickas med Postnord. Leveranstiden är normalt 1-2 arbetsdagar. Leveranstiden till Finland och Danmark är normalt 3-6 arbetsdagar.

I Sverige är fraktavgiften från 0-1kg 49 kr och 1-5kg 79kr.

Vi kan sända varor till de allra flesta länder i Europa

Vid betalning mot Faktura kan vi endast skicka din order till den folkbokförda adressen. Vill du skicka till en annan adress går det bra att betala med Kortbetalning.

I samband med att vi skickar ut din order skickas ett mail med en spårningslänk som leder till Postens hemsida där du kan följa ditt paket. Det kan ta några timmar innan statusen uppdateras. Undantagsfall är små paket som går som brev som inte är spårbara. Du kan även spåra ditt paket med Postnords App för iPhone och Android. Registrera dig och lägg till din e-mail och telefonnummer. När du sedan beställer i någon butik och anger samma e-mail eller telefonnummer läggs paketet automatiskt in i appen när det är skickat.

Har något hänt med din leverans eller saknas någon vara? I första hand skall skador på paketet dokumenteras med bilder, utan bilder kan vi inte åtgärda eventuella fel. Saknas någon vara eller fick du fel? maila oss inom 5 dagar av mottagande av din order. Desto mer information vi kan få direkt desto snabbare kan vi hjälpa dig med problemet.

Produkter

Under varje produkt som är slut finns det en bevaka knapp. Fyll i din e-mail och tryck BEVAKA så får ni ett mail direkt när varan är i lager igen.

I sverige har vi bäst före datum. Kort datum används oftast av handlare för att informera om att produkten närmar sig sitt bäst före datum. Det finns dock inga riktlinjer/krav på när kort datum måste informeras om. Hos oss på usagodis har vi egna rutiner och noterar allt som har ett bäst före datum som är inom 30 dagar märks ut. Det finns då skrivet i beskrivningen för produkten i större text än vanliga beskrivningen.

Vi har samma lagersaldon i butik och i webshopen. Finns varan på lager online så finns samma antal i vår fysiska butik i Lillholmsgången 8, Skärholmen.

Vi är registrerade hos Miljöförvaltningen samt livsmedelskontrollen för hantering och försäljning av livsmedel.

Beställning

Ibland händer det att vi har ett lagerfel som visar för mycket i lager som inte fysiskt finns på hyllan. Det kan bero på snatterier i våra butiker då de delar samma lager som internetbutiken. Om produkten har en liten påverkan på din order tar vi bort den. Detta då vi har långa leveranstidtill er från USA och inte kan garantera när produkten kommer in igen (ca. lev. tid är 2-16 veckor ). Vi debiterar dig aldrig för varor vi tar bort från en order utan endast det vi faktiskt skickar.

Övriga frågor

I slutet av nyhetsbrevet finns en länk till att göra en avanmälan av våra nyhetsbrev.

Vi har en fysisk butik i Skärholmen. Adressen Lillholmsgången 8, 12748 Skärholmen. Vi finns inuti Skärholmens centrum.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.